top of page
Reklamasjonsrapport
KORT FORKLART
Hva er en Reklamasjonsrapport?
Reklamasjonsrapport er i prinsippet en tilstandsrapport som benyttes for å kartlegge, samt kostnadsberegne utbedringer av feil eller mangler i forbindelse med eierskifte, hånverkstjenester eller nyoppføringer av byggning.
Reklamasjonsrapporten benyttes ved reklamasjon av feil eller mangler på bolig eller annen bygning.
Beskrivelse av feil og mangler
Rapporten beskriver konkrete feil og/eller mangler det er reklamert på, og sammenlikner dette med informasjonen som ble gitt ved salg eller kontraktsinngåelse. Rapporten påpeker faktaopplysninger ifm. det reklamerte forholdet, men tar ikke stilling til den juridiske siden som skyld eller erstatningsspørsmålet.
Utbedringskostnadder
Det beregnes en utbedringskostnad som oppgis i rapporten. Utbedringskostnaden skal dekke kostnader med å sette feil eller mangel tilbake i stand slik den var da den var ny eller til forventet stand etter forskrift eller byggenorm.
Juridisk bindende dokument
Reklamasjonsrapporten er et juridisk dokument som dokumenterer og vurderer feil og mangler av fagkyndig person. Rapporten benyttes i hovedsak av privatpersoner, jurister og forsikringsselskaper.
Takstmannen gjør en befaring på stedet, og vurderer i tillegg tilgjengelig teknisk dokumentasjon. De juridiske sidene av saken vurderes ikke. Økonomiske konsekvenser beregnes ut fra kostnader ved utbedring til referansenivået, dersom et negativt avvik blir påvist.
NOE DU LURER PÅ?
Reklamasjonsrapport Spørsmål og Svar
Her er noen av de vanligste spørsmålene i forbindelse med reklamasjonsrapport. Se også vår blogg for mere informasjon, eller ta kontakt så skal vi svare deg på det du lurer på.
-
Hvem er Vertikon ?Vi er vanlige folk som eier vår egen bolig som gjør at vi lett kan sette oss i din situasjon. Forskjellen er at vi har lang erfaring fra takstbransjen, byggebransjen og bolighandel som gjør oss rustet til å utføre oppgaver man selv ikke alltid vet å angripe.
-
Hvorfor VertikonVertikon ønsker å bidra til en positiv utvikling av våre bransje. Vi ønsker å videreutvikle bransjen innen bolighandel, skadeoppgjør, teknologi og tjenester. Gjennom nytenking og proaktivt arbeid ønsker vi å levere kvalitetsprodukter og tjenester som du har behov for, men som du ikke vet er viktig for deg fordi tjenesten ikke finnes. Derfor har vi i Vertikon samlet flere fagpersoner og nerder som brenner for å hjelpe deg i alle aspekter med din bolig eller boligbygging.
-
Vertikon! Ikke bare takstVårt personell er ikke bare takstmann, byggmestre, men har også et vidt spekter av utdanning og interressefelt som kan knyttes sammen med dette. Vi har også sammarbeid med andre som har spesialkompedanse innen felt som vi selv ikke har, eller som er så smalt at vi ikke tilbyr det som en spesifik tjeneste. Kombinert gjøre dette at Vertikon kan tilby deg som kunde en lang rekke tjenester utover takst for å hjelpe deg på best mulig måte. Vi mener at når flest mulig av tjenestene du trenger er under samme tak, vil du få best mulig hjelp til den lavest mulige pris.
-
Vertikon ønsker å være din partner i prosjekt ditt...I en komplekst system og marked ønsker Vertikon å gjøre ting enkelt for deg. Du vil ha jobben gjort, enkelt og greit, uten å bruke masse unødvendig tid på å stå stange hode i veggen uten å komme av flekken. Vi er her for å hjelpe deg og det er derfor i prøver ut og lager egne systemer. Setter oss inn i til enhver tid gjeldende regler og tester ut all ny teknologi som kan være med å bidra til at jobben blir enklere og biligere for deg. Siden vi i Vertikon ikke "bare" er takstmann betyr dette av vi kan hjelpe deg med praktiske og teoretiske jobber. Vi bygger, Tegner, Søker, Tester og er kreativ i arbeidet med å hjelpe deg med nettopp ditt prosjekt. Slik at du kan gjøre det du liker, mens vi gjør det vi er best på.
-
Mer Om Oss !Gå til siden Om Oss for mer Info om oss i Vertikon Takst.
bottom of page